Kancelaria Sejmu ogłasza rekrutację na Aplikację sejmową 2025/2026.
Kancelaria Sejmu to urząd, który wspiera działalność Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej w tworzeniu prawa. Odpowiada za organizację pracy posłów oraz zapewnienie im odpowiednich warunków, umożliwiających procedowanie ustaw.
Czym jest Aplikacja sejmowa?
Aplikacja sejmowa otwiera absolwentom studiów wyższych możliwość zatrudnienia w Kancelarii Sejmu. Jej celem jest przygotowanie aplikantów do należytego wykonywania obowiązków urzędniczych. Aplikanci są zatrudnieni na czas określony i uczestniczą w szkoleniu przewidzianym programem aplikacji. Aplikacja trwa od 1.10.2025 r. do 30.09.2026 r.
Podstawą przyjęcia na Aplikację sejmową jest spełnienie przez kandydatów następujących warunków:
- obywatelstwo polskie;
- wykształcenie wyższe (prawo, administracja, politologia, nauki polityczne, stosunki międzynarodowe, ekonomia, finanse i rachunkowość, finanse publiczne, polonistyka, historia, informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, socjologia, bezpieczeństwo). Absolwenci roku akademickiego 2024/2025 będą dopuszczeni do dalszego postępowania, jeśli w terminie do 30 maja 2025 r. uzupełnią nadesłaną ofertę o zaświadczenie z uczelni o przyjęciu pracy magisterskiej;
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego, na niektóre stanowiska również mile widziana znajomość innego języka obcego;
- pogłębione zainteresowanie jednym z następujących obszarów:
- prawo konstytucyjne i proces legislacyjny,
- zagadnienia związane z Unią Europejską,
- funkcjonowanie jednostek sektora publicznego,
- finanse publiczne,
- ekonomia;
- dyspozycyjność, gotowość pracy w godzinach trwania posiedzeń Sejmu i komisji sejmowych;
- uzyskanie pozytywnych wyników w procedurze kwalifikacyjnej.
Dlaczego warto aplikować?
- Możliwości rozwoju i kontynuacji nauki: udział w Aplikacji sejmowej, szkolenia oraz mentoring, które pomogą Ci zdobyć cenne doświadczenie w administracji publicznej. Możliwość pracy nad ciekawymi i prestiżowymi projektami dla Sejmu i jego organów oraz Kancelarii Sejmu.
- Innowacyjność: zaangażowanie w projekty związane z cyfryzacją administracji publicznej
i nowoczesnymi technologiami. - Warunki pracy:
- stabilne zatrudnienia na podstawie umowy o pracę;
- dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka”, nagrody uznaniowe, nagrody jubileuszowe;
- dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy;
- dopłata do karty Multisport;
- dofinansowanie do zakupu okularów lub szkieł kontaktowych korygujących wzrok do pracy z monitorem ekranowym;
- dofinansowanie do wypoczynku;
- dostęp do oferty promocyjnej na wybrane spektakle m.in. z repertuaru Teatru Narodowego.
- Przyjazna atmosfera: tworzymy zespół, który ceni różnorodność i wspiera inicjatywy pracowników.
Etapy rekrutacji
Chcesz dowiedzieć się więcej? Odwiedź naszą stronę internetową https://orka.sejm.gov.pl/rekrutacja.nsf/0/2799F489EA355827C1258C5900537601?OpenDocument lub skontaktuj się z nami bezpośrednio: wydzialszkolen@sejm.gov.pl
Jak możesz aplikować?
Osoby zainteresowane, spełniające powyższe warunki, proszone są o dokonanie zgłoszenia przez internet https://orka.sejm.gov.pl/rekrutacja.nsf/Person?OpenForm&BKRZ-Aplikacja_sejmowa lub
o przesłanie swojej aplikacji pocztą na adres:
Kancelaria Sejmu
Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego
ul. Wiejska 4/6/8
00-902 Warszawa
z dopiskiem „Aplikacja sejmowa”
Termin nadsyłania ofert upływa 16 maja 2025 r.
Oferty powinny zawierać:
1) list motywacyjny, CV oraz kopię dyplomu magisterskiego;
2) oświadczenie:
a) Wyrażam zgodę*) na przetwarzanie moich danych osobowych, innych niż wymagane przepisami prawa, w tym danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) - jeżeli zostały zawarte w dokumentach;
b) w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez Kancelarię Sejmu oświadczenie:
Wyrażam zgodę*), aby Kancelaria Sejmu z siedzibą w Warszawie 00-902, ul. Wiejska 4/6/8, przetwarzała moje dane osobowe zawarte w dokumentach niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, także do przyszłych procesów rekrutacji;
c) w przypadku zatrudnienia w Kancelarii Sejmu,
Wyrażam zgodę*), aby Kancelaria Sejmu z siedzibą w Warszawie 00-902, ul. Wiejska 4/6/8, Kancelaria Sejmu przetwarzała moje dane osobowe, inne niż wymagane przepisami prawa zawarte w CV, liście motywacyjnym, a także w dokumentach potwierdzających posiadane kwalifikacje.
Jestem świadoma/y, że w każdej chwili przysługuje mi prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, na których przetwarzanie wyraziłam/em zgodę, ale cofnięcie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.
Administrator.
Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Kancelaria Sejmu,
ul. Wiejska 4/6/8, 00-902 Warszawa.
Inspektor ochrony danych.
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych mogą się Państwo kontaktować w następujący sposób:
- korespondencyjnie: Inspektor Ochrony Danych Kancelaria Sejmu, ul. Wiejska 4/6/8, 00-902 Warszawa,
- poprzez e-mail: iod@sejm.gov.pl
Cel i podstawy prawne przetwarzania.
Państwa dane osobowe w celu przeprowadzenia postepowania rekrutacyjnego przetwarzane będą na podstawie:
- przepisów prawa pracy (art. 221 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. 2022 poz. 1510 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz.U. z 2022 r. poz. 2290
z późn. zm.), - innych przepisów powszechnie obowiązujących,
- zgody, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Odbiorcy danych osobowych.
Odbiorcą Państwa danych osobowych mogą być podmioty uprawnione na postawie przepisów prawa.
Okres przechowywania danych.
Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane przez okres 2 lat.
W przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane do czasu wycofania zgody.
Prawa osób, których dane dotyczą.
Mają Państwo prawo:
- do dostępu do swoich danych,
- do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
- do usunięcia, jak również prawo do ograniczenia przetwarzania Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa,
- do wniesienia skargi do Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
Nadesłane dokumenty nie będą zwracane.
Kancelaria Sejmu zastrzega sobie prawo skontaktowania się tylko z wybranymi kandydatami.